Jumaat, 6 November 2009

INTIPATI PERBAHASAN WAKIL NEGERI


sedikit catatan ringkan intipati perbahasan SEMINAR PAS

wakil Kedah..Pak Cop Husin
mengharapkan pimpinan pusat tutup buku isu UG..
(beliau menyerahkan memorandum perhubungan PAS kedah kepada Presiden)

Wakil Selangor Us. Salahuddin Muhyi
PAS Selangor tidak mempunyai masalah, kerajaan negeri PK tidak mempunyai masalah seperti sangkaan sesetengah pihak.
PAS selangor melahirkan ketidakpuasan hati dengan sikap sesetengah pimpinan yang mendedahkan masalah parti dalam blog2..
setiap pimpinan ada kelemahan kerana kita bukan sempurna, tetapi menjadi tangungjawab yang besar kepada kita untuk menguruskan kelemahan tersebut dengan bijak, musuh sentiasa mencari ruang, jangan biarkan musuh mengambil kesempatan atas kelemahan yang ada.
harakah adalah lidah rasmi parti..ucapan penuh presiden sewaktu perbahasan parlimen baru2 ini tidak diberi liputan meluas oleh harakah..sedangkan isu dan perbahasan yang menarik dari PAS diketepikan sendiri oleh harakah..

WAKIL Johor
Pimpinan PAS pusat mengambil masa yang lama terhadap isu yang dibangkit seperti isu selcat di selangor, isu penjualan arak..kenapa perlu mengambil masa yang lama untuk menygeluarkan kenyataan rasmi isu yang dibangkitkan..sebab itulah ramai yang mengambil peluang mengulas isu berbangkit..

Niat baik Mursyidul am dengan mengeluarkan kenyataan terbuka terhadap pimpinan telah tersalah tempat..tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan terbuka tanpa perbincangan ataupun melalui Syura Ulama'...

Naib Presiden tidak sepatutnya diberi tanggungjawab selaku pengerusi Lajnah Disiplin PAS, cadangan johor supaya Pengerusi Lajnah Disiplin dan AJKnya dilantik di kalangan veteran PAS seperti Ustaz Hasab Syukri,,Dr daeng Sanusi, Ustaz Idris Pahang dsgnya..

Kepada 2Tuan Guru Mursyidul am dan Datok Seri Presiden... jangan menyusahkan ahli dengan percanggahan pendapat yang merugikan jamaah.. ahli2 sayang kepada keduanya..

Muslimat
direndam tak basah,dijemur tak kering, dibuang ke laut menjadi pulau, dilempar ke langit menjadi jet pejuang... (korang ulas sendiri laaaa..aku pun xbrapa paham)

ok..takat nie dulu....server slow
SayangPAS4eveR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan