Ahad, 4 Mac 2012

krisisn KEDAH... uSTAZ fADHIL nOOR dalam kenaNGAN.


KEMELUT PENTADBIRAN KEDAH......... TERKENANG MURABBI AGUNG GERAKAN ISLAM MALAYSIA AL MARHUM AL MUJAHID DATO' HJ FADHIL NOOR...semoga Allah merahmatinya......
Dengan kemelut yang berlaku di KEDAH.... sebentar lagi akn diumum keputusan hasil pertemuan mahabbah pimpinan PAS pusat dan negeri..... aku begitu yakin dengan kemelut yang berlaku ini... krisis yang membara... umpama sekam yang akan meruntuhkan gunung yang besar.... aku sangat yakin..ahlai-ahli PAS kedah pasti terkenang dan teringatkan susuk tubuh seorang lelaki yang berjiwa besar Ustaz Fadhil Noor..... PAS kedah pernah dilanda krisis tabong memali dan krisis kepercayaan sesama pimpinan di era 80-an dan 90-an... Allah membereikan kedah permata yang berharga untuk menangani krisi itu dengan baik waktu itu.. alhamdulillah... syukur......

Meluat.. cemuih dan jemu... dok dengaq macam-macam pasai PAS Kedah.. Kalau boleh aku pun tak mau post bab ni..Sat lagi depa kata tak wala'... Tapi kalau dah cempera macam ni nak dok diam lagi.. kami bukan nk tau sapa salah sapa betoi..? kami bukan nak amik tau masalah peribadi hgpa.. Kami bukan nak amik tau sapa keras sapa lembut.......yg kami tau... kami nak hgpa diam n tutup mulut di media... ITU SAHAJA...!!!!

kontroversi berkenaan Exco kerajaan Negeri Kedah pada masa ini amat menyedihkan rakyat Kedah... ibarat mak dengan pak bergadoh berkelahi jangan la depan anak2... di manakah letaknya maruah sekalian pimpinan. Harap ke depan ni xjadi dah benda lagu ni... marahkan nyamuk jangan la sampai nak bakaq kelambu. Kalaulah Al-Marhum Ustaz Fadzil Noor masih ada tentulah beliau orang yang amat sedih dengan keadaan ini... setelah bersusah payah dan berhempas pulas untuk mendapatkan Kedah begini kesudahan nya...

Pokok tu rimbun elok ja... Daun2 hijau.. Tapi sebenaqnya yang dok rimbun elok kat pokok tu dedalu.. Habaq dah kat tuan pokok, buang dedalu tu sebelum pokok tu mampoih, tapi tuan pokok kata timing tak kena la nak buang sebab nak masuk pertandingan pokok cantik... Kalau buang dedalu tu nampak tak elok pulak pokok aku.. Kalah la aku nanti... Nasib hang la tuan pokok wey.... Tobat lahom la hang kalah sbb yg cantik rimbun tu bkn pokok tapi dedalu.. Kalau masuk pertandingan dedalu, hang boleh menang la....

Dalam dunia ni mana ada masalah yang tak boleh selesai.... tapi dok biaq saja bagi jadi lagi panjang buatkan org makin cemuih.... tiap kali ceramah lancarkan derma jihad... pak long, pak lang, pak cik, mak cik, adik kakak yg dok motong buat bendang gagah bagi seringgit dua untuk perjuangan Islam tapi yg memimpin ikut suka dia ja.... tak kira sapa la... belah sana belah sini.... pakat elok2... orang bawah bagi amanah kat pemimpin untuk pimpin org bawah sebab orang atas tu cerdik pandai semuanya.... dengaq sama la pandangan org lain... betoi la hangpa pandai... tapi tak semuanya hangpa betoi.... Jangan sampai org sendiri pon meluat dah la....

carilah titik pertemuan yang boleh menemukan.... jangan dok kalut berkelaie lagi... tunpukan ke arah jentera pilihanraya negeri, kawasan, mtd dan upu....


2 ulasan:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Padam